COL·LABORAxPAISATGE realitza un viatge de coneixement a l’École Professionnelle de la Pierre Sèche
1058
post-template-default,single,single-post,postid-1058,single-format-standard,bridge-core-1.0.2,cookies-not-set,translatepress-ca,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-19.0.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.4,vc_responsive
 

COL·LABORAxPAISATGE realitza un viatge de coneixement a l’École Professionnelle de la Pierre Sèche

COL·LABORAxPAISATGE realitza un viatge de coneixement a l’École Professionnelle de la Pierre Sèche

L’ofici tradicional de marger o paretsecaire ha patit, durant les darreres dècades, un procés d’envelliment i de manca de relleu generacional. Es tracta d’un ofici sovint invisible que necessita d’un procés de reconeixement i posada en valor per a la seva recuperació. Però el recent reconeixement de la tècnica constructiva de la pedra seca com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat pot esdevenir un punt d’inflexió per a la recuperació i posada en valor de l’ofici constructiu de la pedra seca a casa nostra.

Per aquest motiu, i simultàniament amb altres línies de treball complementàries com la creació del Registre de l’ofici constructiu de la pedra seca, ADRINOC, en el marc del projecte de cooperació “Col·laboraxPaisatge”, ha impulsat un viatge a la seu de l’École Professionnelle de la Pierre Sèche de l’Espinàs al Parc Nacional de Cévennes (França).

Aquest viatge, adreçat específicament a tècnics, gestors i representants d’entitats vinculades a l’impuls de la vessant formativa de la construcció en pedra seca i del seu reconeixement oficial, ha permès conèixer de ben a prop el funcionament d’aquest equipament. L’escola, impulsada per l’Association des Batisseurs en Pierre Sèche (ABPS), imparteix dos Certificats de Qualificació Professional (CQP) reconeguts a tot l’Estat francès.

Aprofitant el viatge, també s’han visitat diferents iniciatives de l’entorn de l’escola relacionades amb la pedra seca, tant treballs de restauració de construccions de pedra seca, com d’aplicació de la pedra seca a noves construccions.

Des d’ADRINOC valorem molt positivament el viatge realitzat, tant per haver pogut aprofundir en el funcionament de l’escola de margers, com per la xarxa de relacions establertes entre tots els participants. Esperem que aquesta iniciativa serveixi per seguir treballant en xarxa amb els diferents agents vinculats a la valorització del patrimoni de pedra seca a casa nostra i per començar a definir la possibilitat de treballar per aconseguir la creació d’una futura escola de margers a Catalunya.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.